Aktivere og slette smarttelefonnøkler og nøkkelbrikker
Brukere administrerer vanligvis adgangen sin selv. Vil du vite mer, kan du se Brukere.
Administratoren må administrere brukernes adgang i blant annet følgende situasjoner:
- En bruker har ikke smarttelefon eller KONE Flow-appen.
- Tjenesteleverandører, for eksempel av vedlikeholds- eller renholdstjenester, trenger adgang til stedet.
Tjenesteleverandører regnes som administrerte brukere. - En bruker kan ikke bruke KONE Flow, for eksempel fordi vedkommende har mistet smarttelefonen.
-
iMerk: Brukerne må alltid ha med seg de mekaniske nøklene sine i tilfelle de trengs som reserveløsning. KONE Flow er ikke en erstatning for de mekaniske nøklene.
-
1.Logg deg på KONE Flow Manager.
-
2.Gå til der du administrerer adgangstjenestene etter brukertype:
Hovedbrukere: Klikk på BYGNINGSOMRÅDER -> hovedbrukerens bygningsområde, og gå til delen AKTIVERTE NØKLER OG TJENESTER.
Underbrukere: Klikk på BYGNINGSOMRÅDER -> underbrukerens bygningsområde -> VIS etter underbrukerens navn.
Administrerte brukere: Klikk på ADMINISTRERTE BRUKERE -> brukerens navn. -
3.Slik aktiverer du en ny nøkkelbrikke for en bruker:
-
A.Klikk på AKTIVER NY NØKKELBRIKKE i delen AKTIVERTE NØKLER OG TJENESTER.
-
B.Oppgi nøkkelbrikkens serienummer.
Serienummeret står på nøkkelbrikken. -
C.Klikk på AKTIVER.
-
4.Slik deaktiverer og sletter du en eksisterende nøkkelbrikke:
-
A.Finn nøkkelen du vil deaktivere og slette, i delen AKTIVERTE NØKLER OG TJENESTER.
-
B.Klikk på DEAKTIVER OG SLETT.
Det vises en bekreftelsesmelding. -
C.Klikk på JA.
-
5.Slik deaktiverer du en smarttelefonnøkkel:
-
A.Finn nøkkelen du vil deaktivere og slette, i delen AKTIVERTE NØKLER OG TJENESTER.
-
B.Klikk på DEAKTIVER OG SLETT.
Det vises en bekreftelsesmelding. -
C.Klikk på JA.